به نام خداوند جان آفرین ✨✨✨✨✨ حکیم سخن در زبان آفرین

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما دوستان عزیز و اولیای گرامی 
در این قسمت از آموزش قرار هست تا درباره کارایی های گوگل کروم صحبت شود توصیه می کنم  حتما این فیلم را ببنید……

توضیحات

افزونه‌های قدرتمند
اگر به فروشگاه وب كروم بروید، مجموعه گسترده‌ای از برنامه‌های كروم را خواهید دید كه مرورگرتان را با بازی‌ها، شبكه‌های اجتماعی، نرم‌افزارهای پخش موسیقی و… تكمیل می‌كند. افزونه‌هایی كه در اینجا به آنها می‌پردازیم، به این منظور طراحی شده‌اند كه كروم را كم‌حجم‌تر و موثرتر كنند.

FastestChrome: این افزونه همان‌طور كه از نام آن انتظار می‌رود، یك‌سری ابزار صرفه‌جویی در زمان به مرورگر می‌افزاید. این قابلیت‌ها شامل برخی ابزار سطحی است؛ ابزاری مانند نمایش یك پنجره حاوی توضیحاتی از كلمه انتخاب شده و ارائه گزینه‌ای برای جستجوی آن عبارت در موتورهای جستجوی مختلف.

افزون بر این، این افزونه به شما اجازه می‌دهد «تبدیل خودكار متن URL به لینك‌های قابل كلیك‌كردن» را انتخاب كنید. البته قابلیت «صفحات بی‌پایان» آن، به‌طور خودكار، صفحه بعدی یك وب‌سایت را بارگذاری می‌كند؛ بنابراین زمان ارزشمند خود را برای كلیك‌كردن دكمه «بعدی» و انتظار برای بارگذاری صفحه هدر نمی‌دهید.

 

پیمایش سریع گوگل (Google Quick Scroll): این افزونه مستقیما شما را به عبارات جستجویی هدایت می‌كند كه در وب‌سایت‌ها به دنبالشان هستید. با نصب این افزونه، هر زمان كه لینك جستجو را كلیك كنید، یك قسمت كوچك كه حاوی نمایی از متن انتخاب شده در نتیجه جستجوی شماست در گوشه سمت راست و پایین مرورگر شما باز می‌شود. با كلیك روی آن، كروم بدون هیچ مشكلی شما را به آنجا می‌فرستد.

جعبه ابزار كروم (Chrome Toolbox): با نصب این افزونه می‌توانید چند بوك‌مارك را با یك كلیك باز كنید تا اطلاعات فرم‌های ثبت‌نشده را در حافظه نهان قرار دهید؛ با این كار دیگر نیاز نیست هرزمان كه یك پروفایل جدید می‌سازید، دوباره اطلاعات را از ابتدا تایپ كنید. همچنین برای بزرگ‌كردن تصاویر و ویدئوها از داخل خود مرورگر می‌توانید از آن استفاده كنید.

مواظب باشید
برای دسترسی به گزینه‌های مخفی كروم باید در نوار آدرس كروم عبارت /chrome://flags‌‌ را تایپ كنید. صفحه‌ای باز می‌شود كه حاوی تعداد زیادی گزینه است كه مستقیما روی كارایی مرورگر تاثیر می‌گذارند.

اولین چیزی كه در این صفحه خواهید دید، یك هشدار بزرگ است كه اعلام می‌كند این تغییرات ممكن است خطرناك باشد! این قابلیت‌های تجربی ممكن است در هرزمان تغییر كنند، خراب یا ناپدید شوند. هیچ تضمینی وجود ندارد كه با فعال‌كردن هریك از این موارد، مرورگر شما از كار نیفتد! جدای از مزاح، مرورگر شما ممكن است تمام اطلاعات شما را پاك كند یا امنیت و حریم خصوصی شما به‌صورت غیرمنتظره‌ای در معرض خطر قرار بگیرد. هر موردی را كه فعال كنید برای تمام كاربران این مرورگر فعال می‌شود، پس لطفا با احتیاط ادامه دهید! اگرچه مواردی كه در اینجا صحبت می‌شود تنها ممكن است خطاهای ساده رندر‌كردن را باعث شود، ولی بهتر است احتیاط بیشتری به خرج دهید.

تغییر كلیدها: منوی نشانه‌های گوگل كروم، فهرستی بلند از گزینه‌های تجربی نمایش می‌دهد كه تنها چند گزینه آنها روی كارایی تاثیر می‌گذارد كه در زیر آورده شده‌ است.

نادیده گرفتن فهرست مواردی كه باید در مك، ویندوز، لینوكس و سیستم‌عامل كروم رندر شود: این گزینه، فهرست موارد نرم‌افزاری مورد نیاز برای رندرشدن در كروم را نادیده می‌گیرد و شتاب‌دهنده پردازشگر گرافیكی را روی پیكربندی پشتیبانی نشده سیستم اعمال نمی‌كند. اگر از درایورهای تجربی پردازشگر گرافیكی استفاده می‌كنید، روشن‌كردن این قابلیت، زمان بارگذاری بازی‌ها و ویدئوها را كوتاه‌تر می‌كند.

تركیب پردازشگر گرافیكی روی تمام صفحات: این گزینه، تركیب شتاب داده شده به وسیله پردازشگر گرافیكی را روی تمام صفحات وب اعمال می‌كند، نه فقط روی لایه‌های خاص. فعال‌كردن این گزینه ممكن است به شما سرعت بالاتری در آغاز به كار سیستم بدهد.

عکس ها و ویدیو ها
کارایی های گوگل کروم
کارایی های کروم 1
کارایی های کروم 2
کارایی های کروم 2
تشکرات

با تشكر از شما كه به اين قسمت هم توجه كرديد نظر شما براي ما ارزشمند است🤩🤩

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.